Tuesday, June 26, 2012

Cristiano Ronaldo: Saya tidak berasa apa-apa tekanan untuk bertemu Sepanyol

Bintang Real Madrid menyatakan bahawa dia digunakan untuk bermain dalam perlawanan besar dan mengakui bahawa wajah Seleccao satu tugas yang sukar untuk menewaskan juara bertahan

Portugal kapten Cristiano Ronaldo telah memberi jaminan bahawa dia tidak berasa sebarang tekanan menjelang Euro pasukannya 2012 pertembungan separuh akhir menentang Sepanyol pada hari Rabu.

Yang berusia 27 tahun itu telah dalam bentuk yang cemerlang di Poland dan Ukraine dalam dua perlawanan terakhir pasukannya, menjaringkan tiga gol untuk menghantar Seleccao ke peringkat terakhir empat.

Dia akan menghadapi beberapa Real Madrid rakan sepasukan di peringkat suku akhir dan juga beberapa akrab La Liga lawan, tetapi Ronaldo menegaskan bahawa ia tidak akan berbeza dengan mana-mana pertemuan lain yang berprofil tinggi untuk kelab dan negara.

"Tidak apa-apa tekanan khas hanya kerana saya menghadapi Sepanyol," katanya kepada Uefa.com. "Saya telah bermain di peringkat tertinggi selama 10 tahun, kedua-dua di kelab dan peringkat antarabangsa.

"Ya, saya rasa tanggungjawab, tetapi tidak tekanan. Saya digunakan untuk perlawanan ini."

Sepanyol dilihat sebagai kegemaran untuk perlawanan itu, tetapi yang berusia 27 tahun itu berpendapat bahawa Seleccao akan dapat mengulangi prestasi mereka dari Euro 2004 apabila mereka sampai ke penentuan kejohanan.

"Ia adalah baik untuk mempunyai peluang untuk menjadi dalam tempoh lapan tahun akhir nanti," tambah Ronaldo. "Ia akan menjadi sangat keras, tetapi kita adalah satu satu langkah jauh daripada berbuat demikian.

"Sepanyol adalah sebuah pasukan yang besar dan ia akan menjadi satu pertandingan Iberia yang sangat menarik, salah satu yang saya harap kita boleh menang.

"Tetapi ia akan menjadi satu pertempuran yang sukar." Goal.com

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...