Monday, June 25, 2012

MSL Preview: Terengganu vs Kelantan

Penyu berada di luar untuk membalas dendam terhadap Pahlawan Merah di Pantai Timur Derby ini.Terengganu akan menjadi tuan rumah satu perlawanan besar menentang Juara Piala FA, Kelantan pada hari Selasa.

Ini akan menjadi kali ketiga kedua-dua pasukan bertemu musim ini dan Terengganu akan mempunyai kelebihan sebagai perlawanan akan diadakan di Sultan Ismail Stadium NASIRUDDIN Shah; kubu daripada Penyu.

Pencapaian yang sedia ada dalam liga tidak akan memberi kesan yang banyak ke arah motivasi Penyu mula permainan kerana ini merupakan perlawanan membalas dendam bagi mereka untuk mengambil menentang Kelantan selepas dijinakkan di Kota Bharu awal musim ini.

Walau bagaimanapun, kali ini, perlawanan akan diadakan di Kuala Terengganu, di hadapan beribu-ribu peminat Terengganu.Dekat dengan dihina oleh PKNS FC hujung minggu lepas, jurulatih Peter Butler yang baru diambil bekerja akan pasti tidak memegang apa-apa kembali dan akan membuat taruhan secara trio terkenal, Ashaari Shamsudin, Abd Manaf Mamat dan Francis F.

Doe pertahanan kerumitan Kelantan. Garis hadapan Penyu juga termasuk seperti Joseph Kalang Tie dan Erison Da Silva yang semua mampu menewaskan Kelantan pertahanan bala oleh Khairul Fahmi Che Mat.Walau bagaimanapun, Peter Butler mungkin akan melakukan sesuatu untuk pertahanan sebagai satu pasukan yang sudah dibenarkan lapan gol dalam 5 lekapan terakhir mereka.

Muslim Ahmad dan Mohd Mazlizam akan diamanahkan untuk membantu penjaga gol, Sharbinee Alawee.Bagi Pahlawan Merah, menang dengan 2 gol margin akan memastikan tempat mereka di puncak liga. Walau bagaimanapun, tiga mata hanya akan cukup bagi mereka hanya untuk memegang pemimpin semasa, XII Lions dengan mata yang sama hanya dipisahkan oleh perbezaan gol. Melihat bentuk semasa Kelantan, ia adalah selamat untuk mengatakan bahawa mereka lebih cenderung untuk keluar dari permainan sebagai pemenang.

Pahlawan Merah kini mencari coretan perlawanan ke-21 mereka tanpa kalah dalam semua pertandingan.Lagi, bos Red Warriors ', Bojan Hodak, akan mempunyai beberapa masalah untuk memilih skuad yang terbaik kerana dia akan berunding dengan pasukannya bermain menentang bekas bos mereka, Peter Butler. Penjaring terbanyak Kelantan, Mohd Ghaddar dan Norsyahrul Idlan Talaha pasti akan berada di barisan hadapan dalam menyerang sisi-untuk memalukan pertahanan Penyu. Badhri Radzi, Shakir Shaari, dan Indra Putra Mahyuddin akan membantu di kawasan bahagian tengah untuk meletakkan pertahanan Terengganu di bawah tekanan.

Peter Butler pasti akan mempunyai sesuatu untuk membuktikan kepada bekas bos di Kelantan dan akan menggesa pasukannya untuk melakukan apa sahaja untuk menang dalam perlawanan ini. Goal.com

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...